دکتر داوود یادگاری نیا

مقدمه :

بیماری کرونا ( COVID-19 )یک بیماری جهانی است که اولین بار در سال 2019 در شهر ووهان چین گزارش شد و به سرعت به تمام یدنیا انتشار یافت .

بر اساس داده های وزارت بهداشت ایران ما به امروز مورخ 30/1/1401 نزیدک به 7 میلیون نفر درایران از این بیماری بهبود یافته و 140000نفر جان باخته اند .

این بیماری می تواند شامل طیفی از علائم بالینی شامل احساس خستگی ، درد عضلانی ، تب ، سوزش گلو ، عطسه ، سرفه ، احساس تنگی نفس و درگیری ریه متفاوت باشد .

د رحال حاظر  در بسیاری از جوامع بروز شدت بیماری تا حد زیادی کاهش یافته ولی همچنان میزان بروز و خطر بیماری شدید و مرگ و میر در گروه های خاصی مانند : افراد مسن ، دیابت ، افراد نقص سیستم ایمنی ( شامل پیوند اعضا و افراد دریافت کننده داروهای شیمی درمانی ، کورتیکواستروئید …)بیماران مزمن ریوی، بیماران کلیوی قلبی و کبدی بالاتر می باشد.

در حال حاظر انجام واکسیناسیون کووید یکی از بهترین راه های پیشگیری و کنترل این بیماری می باشد.

در کشور ما با توجه به در دسترس بودن واکسنهای مناسب تاکنون درصد قابل توجهی از هموطنان عزیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه بیماری کووید یک بیماری چند سیستمی می باشد ، هدف از برگزاری این همایش جامع ، بحث و تبادل نظر در مورد تظاهرات و عوارش مختلف این بیماری در ارگانهای مختلف و بروزرسانی نحوه برخورد با این بیماران د رگروه های مختلف می باشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *